کد خبر: ۸۶۹۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
تاکنون هزاران غیرنظامی در غزه کشته شده اند

جنگ فلسطین؛ تداوم حملات شدید به غزه| اردوغان: اسرائیل این دیوانگی را تمام کند| عربستان هشدار داد

در بیست و دومین روز از جنگ اسرائیل و حماس، نیرو‌های ارتش اسرائیل بار دیگر غزه را هدف حملات سنگین هوایی قرار دادند. به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، بامداد شنبه ۱۵۰ «هدف زیرزمینی» در غزه مورد حمله نظامیان اسرائیل قرار گرفت. همچنین ارتش اسرائیل از کشته شدن یکی از فرماندهان نیرو‌های دریایی حماس در نوار غزه خبر داد.
جنگ فلسطین؛ تداوم حملات شدید به غزه| اردوغان: اسرائیل این دیوانگی را تمام کند| عربستان هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین تحولات جنگ میان اسرائيل و حماس در روز شنبه ۲۸ اکتبر برابر با ۶ آبان را در صفحه زیر دنبال کنید. 

معاون رییس دفتر سیاسی حماس با رییس پارلمان لبنان دیدار کرد

صالح العاروری، معاون رییس دفتر سیاسی حماس در بیروت با نبیه بری، رییس پارلمان لبنان و از متحدان حزب‌الله دیدار کرد. 

رهبر حماس با همراهی سایر اعضای دفتر سیاسی گروه حاکم بر غزه، از جمله غازی حمد، با بری در مورد درگیری ادامه دار با اسرائیل و نیاز به اجازه کاروان‌های بشردوستانه به غزه صحبت کرده است. 

بری، رییس جنبش شیعه امل، حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر که در آن ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند را تبریک گفت.

اسرائیل تمام دیپلمات‌هایش را از ترکیه فراخواند

در پی انتقاد ترکیه از عملیات نظامی کنونی اسرائیل در غزه، اسرائیل تمام کارکنان دیپلماتش را از ترکیه فراخواند. 

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که قرار است روابط اسرائیل و ترکیه مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. 

کوهن گفت: «با توجه به اظهارات سنگینی که از سوی ترکیه عنوان شده، دستور بازگشت نمایندگان دیپلمات از ترکیه به منظور ارزیابی مجدد روابط اسرائیل و آنکارا را صادر کردم.»

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت حملات به غزه مدت‌هاست از نقطه دفاع گذشته و اکنون ظلم، قساوت، قتل‌عام و وحشیانه است. 

عربستان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشور‌های عربی خلیج فارس تا حد زیادی عملیات زمینی اسرائیل به غزه را محکوم کرده‌اند. 

طبق این گزارش وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای عملیات زمینی را محکوم کرد و اقدام نظامی اخیر را «غیرموجه» خواند. 

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عربستان سعودی هرگونه عملیات زمینی انجام شده توسط اسرائیل را به دلیل تهدیدی که برای جان غیرنظامیان فلسطینی ایجاد می‌کند، محکوم و تقبیح می‌کند.»

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای نسبت به «خطر ادامه اجرای نقض آشکار و غیرموجه قوانین بین‌المللی علیه ملت برادر فلسطین» و نسبت به «عواقب جدی برای ثبات منطقه» هشدار داد.

اسرائیل با ارائه خدمات ماهواره‌ای استارلینک در غزه مبارزه می‌کند

اسرائیل قول داده تا به تعهد ایلان ماسک مبنی بر ارائه خدمات ماهواره‌ای استارلینک به سازمان‌های امدادی در غزه مبارزه کند. در حال حاضر با محاصره شدن نوار غزه، اینترنت به سختی کار می‌کند.

شلومو کرهی، وزیر ارتباطات اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که حماس «از آن [خدمات ماهواره‌ای استارلینک]برای فعالیت‌های تروریستی استفاده خواهد کرد.»

نتانیاهو می‌گوید مرحله دوم جنگ با هدف نابودی حماس آغاز شده است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه گفت که مرحله دوم جنگ علیه حماس با هدف نابودی شاخه نظامی و دولت این گروه و بازگرداندن گروگان‌های اسیر شده در غزه به خانه‌هایشان آغاز شده است. 

او گفت: «قهرمانان ما یک هدف دارند: نابود کردن این دشمن و اطمینان از موجودیت مان.»

نتانیاهو درباره گروگان‌ها تاکید کرد که با خانواده آن‌ها صحبت کرده و به آن‌ها قول داده که همه گزینه‌ها را برای بازگرداندن عزیزانشان انجام خواهد داد. 

نتانیاهو: اسرائیل برای آزادی گروگان‌هایی که به دست حماس اسیر شده‌اند همه گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار با نمایندگان خانواده‌هایی که عزیزانشان در غزه اسیر هستند، متعهد شد که اسرائیل «هر امکانی را برای بازگشت آن‌ها به کار خواهد گرفت».

او به خانواده‌ها قول داد که آزادی اسرا هدف اصلی جنگ است. نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت: «کلید این ماجرا به میزان فشار بستگی دارد، هرچه بیشتر باشد، شانس [آزادسازی اسرا]بیشتر خواهد شد.»

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو همچنین به آن‌ها گفته است که هیچ گونه اجتنابی برای تهاجم زمینی بزرگ برای افزایش فشار بر حماس وجود ندارد. 

به این ترتیب نتانیاهو می‌گوید برای آزادی گروگان‌هایی که به دست حماس اسیر شده‌اند همه گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد. 

عمان به دنبال مداخله فوری جامعه بین‌المللی در جنگ اسرائیل و حماس است

وزارت امورخاجه عمان می‌گوید که محاصره و بمباران غزه توسط اسرائیل جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهاجم زمینی گسترده اسرائیل به غزه پیامد‌های فاجعه بار جدی برای منطقه و جهان دارد و چشم‌انداز دستیابی به صلح و ثبات را دچار مشکل می‌کند.

عمان سابقه طولانی ایفای نقش میانجی کلیدی بین ایران و غرب در زمان شعله ور شدن تنش‌های منطقه‌ای داشته است. 

این وزارتخانه خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ اسرائیل و حماس و تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد. 

سخنگوی حماس: آماده مبادله زندانیان با اسرای فلسطینی هستیم

سخنگوی شاخه نظامی حماس می‌گوید که این گروه آماده است تا ده‌ها گروگانی که در اختیار دارد را با همه اسرای فلسطینی در اسرائیل مبادله کند. 

این سخنگو با نام ابو عبیده در سخنرانی تلویزیونی گفت که چنین مبادله‌ای می‌تواند به صورت مرحله‌ای انجام شود، اما اسرائیلی‌ها «باید بدانند بهایی را که باید بپردازنند».

روز شنبه صد‌ها تن از بستگان گروگان‌های اسرائیلی در میدانی در مرکز شهر تل‌آویو تجمع کردند و از دولت خواستند که بازگشت عزیزانشان را مقدم بر اهداف نظامی اسرائیل قرار دهد. 

خانواده‌های گروگان‌ها می‌ترسند که حمله شدید اسرائیل به غزه، جان گروگان‌ها را به خطر بیندازد.

ارتش اسرائیل بمباران در نوار غزه را افزایش داده است

کمی قبل از شروع تاریکی در غزه، نیرو‌های ارتش اسرائیل بمباران در این منطقه را افزایش دادند. 

یک تیم از سی‌ان‌ان در منطقه گزارش داد که نور شدید تقریبا پیوسته از انفجار‌ها از یک ساعت و نیم گذشته در غزه شنیده می‌شود. به گفته آن‌ها همچنین صدای پرواز هواپیما‌های جنگنده و هلیکوپتر‌های نظامی هم به گوش می‌رسد.

پیش از این هم، آژیر‌هایی که نشان می‌دهد موشک‌هایی وارد منطقه اسرائیل شده‌اند به صدا درآمده است. سی‌ان‌ان رهگیری تعدادی از این راکت‌ها توسط گنبد آهنین، سامانه دفاعی هوایی اسرائیل را مشاهده کرده است. 

تیم سی‌ان‌ان در نزدیکی نوار غزه هم شاهد تحرکات تانک‌ها در طول روز بوده‌اند. 

محل استقرار اسرائیل که قبلا پر از تانک و خودرو‌های زرهی بود، امروز ظاهرا خالی به نظر می‌رسد. این در حالی است که ارتش اسرائیل از عملیات زمینی گسترده در شمال غزه صحبت می‌کند. 

با این حال، هنوز مشخص نیست که چه تعداد از نیرو‌های اسرائیلی در حال حاضر در غزه هستند،، زیرا ارتش اسرائیل جزییات بیشتری از این عملیات ارائه نکرده است. 

صد‌ها تظاهرکننده که خواستار آتش بس در غزه بودند دستگیر شدند

افسران پلیس نیویورک یک معترض را در جریان تظاهراتی که خواستار آتش‌بس در جنگ بین اسرائیل و حماس در ایستگاه گرند سنترال در شهر نیویورک بود، بازداشت کردند. 

به گفته پلیس، حدود ۳۰۰ نفر در روز جمعه پس از تجمع گروه بزرگی از تظاهرکنندگان در ترمینال گرند سنترال شهر نیویورک که خواستار آتش بس در غزه بودند، دستگیر شدند. 

سخنگوی اداره پلیس نیویورک به سی‌ان‌ان گفت که این بازداشت‌ها از اتهامات بی‌نظمی تا تجاوز به حریم خصوصی مردم را شامل می‌شود. به برخی از بازداشت شدگان احضاریه دادگاه کیفری داده شده است. 

پلیس نیویورک گفت که تعداد دقیق اتهامات در حال حاضر مشخص نیست. همچنین پلیس قادر به تخمین تعداد کل تظاهرکنندگان در منطقه نبوده است. 

وزیر دفاع اسرائیل: جنگ با حماس وارد مرحله جدیدی شده است

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که با تشدید بمباران‌ها در نوار غزه، جنگ با حماس «وارد مرحله جدیدی» شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر او منتشر شد، آمده است که عملیات نظامی در نوار غزه «تا زمانی که دستور جدیدی صادر نشود ادامه خواهد داشت».

او اعلام کرد: «ما وارد مرحله جدیدی از جنگ شده‌ایم. شب گذشته زمین غزه لرزید؛ زیرا ما هم در روی زمین و هم به زیر آن حمله کردیم و به عوامل تروریستی از همه رده‌ها، در همه جا حمله کردیم. دستورات به نیرو‌ها روشن است: عملیات تا دستور جدید ادامه خواهد داشت. در دیگر مناطق، ما برای دفاع از شهروندان اسرائیلی و حفظ امنیت آن‌ها آماده‌ایم و این کار را در مناطق شمالی، مرکزی و همه جا انجام می‌دهیم.»

بیانیه دفتر گالانت پس از دیدار او با مقامات ارشد امنیتی اسرائیل، از جمله رؤسای ارتش اسرائیل، آژانس امنیت اسرائیل (شین‌بت) و سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) منتشر شد.

دفتر او همچنین اعلام کرد که همزمان با این جنگ، تلاش برای آزادی اسیران و دیگر اقدامات بشردوستانه ادامه خواهد داشت.

ارتش اسرائیل بار دیگر از ساکنان شمال غزه خواست تا این منطقه را تخلیه کنند

ارتش اسرائیل بار دیگر در روز شنبه از ساکنان شمال نوار غزه خواست تا برای «ایمنی» خود به سمت جنوب این منطقه بروند. 

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در ویدئویی که شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد، گفت: «برای امنیت خودتان، از همه ساکنان شمال غزه و شهر غزه می‌خواهیم که به طور موقت به جنوب نقل مکان کنند. این یک درخواست نظامی فوری از سوی نیرو‌های مسلح اسرائیل است. این یک جابجایی موقت است. بازگشت به شمال غزه، پس از پایان این تنش‌ها ممکن است. حماس با استقرار نیرو‌های و تجهیزات جنگی در مناطق غیرنظامی غزه حتی در مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها، زندگی شما را به خطر می‌اندازد.»

او با اشاره به اقدام نیرو‌های حماس در ۷ اکتبر در کشتن غیرنظامیان در اسرائیل، اعلام کرد که هدف ارتش اسرائیل از این عملیات، پایان دادن به تهدیدات حماس است.

او خطاب به ساکنان مناطق شمالی غزه گفت که «فرصت شما رو به پایان است» و لازم است سریعا به مناطق جنوبی نقل مکان کنند.

کشته شدن یک فلسطینی توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان اعلام کرد که یک فلسطینی بامداد شنبه در منطقه نابلس واقع در شمال کرانه باختری رود اردن، توسط یک شهرک‌نشین اسرائیلی کشته شده است.

در این بیانیه آمده است که «بلال ابو صلاح» ۴۰ ساله، بر اثر شلیک گلوله توسط یکی از شهرک‌نشینان کشته شده است.

در زمان وقوع حادثه، بلال ابو صلاح به همراه سایر اعضای خانواده‌اش در زمین خود که در نزدیکی حصار امنیتی شهرک اسرائیلی رچلیم است، مشغول چیدن زیتون بوده است.

اسرائیل: موشکی که از لبنان شلیک شد را رهگیری و نابود کردیم

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک موشک زمین به هوا را که از لبنان شلیک شده بود و یک پهپاد اسرائیلی را هدف قرار داده بود، رهگیری کرده است.

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به این حمله، «منشاء شلیک موشک» را نیز هدف قرار داده است.

هنوز حزب‌الله لبنان به این ادعای اسرائیل واکنشی نشان نداده است.

حزب الله پیش از این تایید کرده بود که ۴۷ تن از جنگجویانش از روز جمعه در جریان درگیری‌های مرزی کشته شده‌اند. 

همزمان از لبنان خبر می‌رسد که مقامات این کشور، دستور تخلیه فرودگاه بیروت را به دلیل حاکم بودند شرایط «اضطراری» صادر کرده‌اند.

حماس: شمار قربانیان جنگ به ۷۷۰۳ نفر رسیده است

وزارت بهداشت حماس روز شنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ با اسرائیل، دست‌کم ۷۷۰۳ نفر در نوار غزه کشته شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، بیش از ۳۵۰۰ کودک در میان تلفات ثبت شده دیده می‌شوند.

پیش از این در روز جمعه شمار کشته شدگان در نوار غزه ۷۳۲۶ نفر اعلام شده بود.

بمباران غزه: خانواده گروگان‌ها خواستار توضیح دولت اسرائیل هستند

خانواده‌های گروگان‌هایی که توسط حماس در نوار غزه نگهداری می‌شوند و عمدتاً نیز شهروندان اسرائیلی هستند، پس از آغاز حمالات شدید ارتش اسرائیل در شامگاه جمعه به نوار غزه، «نگرانی» شدید خود را ابراز کرده و خواستار توضیح دولت شدند.

در بیانیه‌ای که روز شنبه از سوی انجمن خانواده‌های بیش از ۲۲۰ گروگان منتشر شده، آمده است: «خانواده‌ها نگران سرنوشت عزیزان خود و منتظر توضیحات دولت هستند. هر دقیقه برای ما به اندازه یک "ابدیت" است. ما از وزیر دفاع و اعضای کابینه جنگ اسرائیل می‌خواهیم که با ما دیدار کنند.»

از ۷ اکتبر در مجموع ۳۱۱ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که از زمان حمله شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، در مجموع ۳۱۱ سرباز اسرائیلی «در جبهه‌ها» کشته شده‌اند.

او همچنین تایید کرد که همچنان ۲۲۹ گروگان اسرائیلی اعم از دوتابعیتی یا خارجی، در دست حماس گرفتارند.

حماس قصد دارد ۸ گروگان روسی-اسرائیلی را آزاد کند

موسی ابومرزوق، از مقامات ارشد حماس که به تازگی به مسکو سفر کرده، اعلام کرد که این جنبش در تلاش است تا مکان ۸ گروگان دارای تابعیت دوگانۀ روسی و اسرائیلی را پیدا و آن‌ها را آزاد کند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه به نقل از او نوشت: «ما اکنون به دنبال افرادی هستیم که توسط طرف روسی گزارش داده است. این کار دشواری است، اما ما پیگیر این موضوع هستیم و به محض اینکه آن‌ها را پیدا کنیم، آزاد خواهیم کرد.»

ارتش اسرائیل اولین تصاویر از حمله زمینی خود به نوار غزه را منتشر کرد

ارتش اسرائیل بامداد شنبه ۲۸ اکتبر اولین تصاویر از حمله زمینی خود به نوار غزه را که از شامگاه جمعه آغاز شده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

این تصاویر که بدون صدا و عمدتا بصورت سیاه و سفید منتشر شدند، پیشروی تانک‌های اسرائیل را در منطقه‌ای ناشناس نشان می‌دهند.

امدادگران از کشف ده‌ها جسد در پی حملات شبانه اسرائیل به شمال غزه خبر دادند

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از امدادگران در نوار غزه نوشت که در پی حملات هوایی شبانه اسرائیل، ده‌ها جسد در شمال غزه از زیر آوار خارج و به بیمارستان بیت لاهیا منتقل شده‌اند.

این اخبار هنوز تایید نشده است.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان بهداشت جهانی

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که خبری از کارکنان این سازمان در نوار غزه ندارد و «برای امنیت آنها، نگران است».

او افزود: «گزارش‌ها مبنی بر بمباران شدید غزه، بسیار نگران‌کننده است. تخلیه بیماران در چنین شرایطی همچنین یافتن سرپناه امن امکان‌پذیر نیست. قطعی برق نیز مانع از رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان می‌شود.»

ویرانی‌ها در غزه

خبرگزاری فرانسه به نقل از نیرو‌های دفاع مدنی غزه اعلام کرد که صد‌ها ساختمان در بمباران شبانه اسرائیل «به طور کامل» ویران شدند.

محمود باسال، سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت: «صد‌ها ساختمان و خانه بطور کامل ویران شدند و هزاران خانه دیگر آسیب دیدند.»

خاموشی در غزه

اخبار دریافتی از نوار غزه، از خاموشی گسترده در این منطقه از عصر روز جمعه ۲۷ اکتبر حکایت دارند.

سازمان‌های غیردولتی و سازمان ملل متحد نگران جمعیت و تیم‌های فعال در محل هستند و می‌گویند که نمی‌توانند هیچ خبری از آن‌ها دریافت کنند.

کشته شدن یکی از فرماندهان نیرو‌های دریایی حماس در نوار غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در جریان حملات ۲۴ ساعت گذشته خود، پس از عاصم ابورکبه (ئیس شبکه هوایی جنبش حماس) یکی دیگر از مقامات این جنبش نیز کشته شده است.

در بیانیه ارتش آمده است: «هواپیما‌های جنگی ارتش اسرائیل به راتب ابوتذهبان، فرمانده نیرو‌های دریایی حماس در تیپ شهر غزه حمله کرده‌اند. راتب ابوتذهبان پیش از این تلاش برای یک نفوذ دریایی را در ۲۴ اکتبر طراحی و فرماندهی کرده بود که این اقدام توسط نیرو‌های دریایی اسرائیل خنثی شد.»

در حالی که اسرائیل از زمان آغاز جنگ، غزه را محاصره و مردم بی گناه آن را شبانه روز بمباران می کند، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد شنبه و پس از بمباران شدید نوار غزه در شب گذشته، در جریان یک نشست خبری اعلام کرد: «ما در تلاش هستیم تا کریدور‌های بشردوستانه بیشتری باز شود و غذا و آب بیشتری از این گذرگاه‌ها عبور کنند.»

او افزود که ارتش اسرائیل همچنان در داخل نوار غزه است و نیرو‌های بیشتری وارد مناطق شمالی آن شده‌اند.

او گفت که ارتش به حملات خود از هوا و دریا نیز ادامه می‌دهد و با اشاره به کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حماس در شب گذشته افزود: «کشتن آن‌ها مرحله مهمی از پیشرفت در نبرد است و به این معنی است که ما با دشمن ضعیف‌تری مبارزه خواهیم کرد.»

هاگاری با اشاره به تداوم حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان در مرز‌های شمالی نیز گفت: «ما همه تهدیدات منطقه را زیر نظر داریم.»

او همچنین از شهروندان اسرائیل خواست که دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و به پناهگاه‌ها بروند. او گفت: «دستورالعمل‌های ما جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.»

اردوغان: اسرائیل این دیوانگی را تمام کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه از اسرائیل خواست تا فورا «این دیوانگی» را تمام کند.

اردوغان در پستی که در شکه ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده حملات «شدید» شب گذشته اسرائیل به نوار غزه و کشته شدن «زنان، کودکان» و «غیرنظامیان بی‌گناه» و «تشدید بحرانی انسانی» را محکوم کرده و خواستار توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل شده است. 

وی همچنین گفت که در نشست روز شنبه که با حضور «برادران فلسطینی» در فرودگاه سابق استانبول (آتاتورک) برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. 

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این حماس را «گروه آزادی بخش» خوانده بود که «از سرزمینشان محافظت می‌کنند.» 

اسرائیل: جنگی طولانی در پیش است

ایلان لوی، سخنگوی اسرائیل در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ایالات متحده، بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که ارتش اسرائیل «عملیات زمینی خود را در غزه گسترش داده است. مهم است که بدانیم چه چیزی در راه است. روز‌های پیش‌رو بسیار طولانی و سخت خواهند بود، زیرا ما به همه تروریست‌های حماس و زیرساخت‌های حکومتی آن‌ها در غزه حمله خواهیم کرد.»

اسرائیل به «۱۵۰ هدف زیرزمینی» در غزه حمله کرد

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که در جریان عملیات شبانه در نوار غزه به «۱۵۰ هدف زیرزمینی» و «شبکه تونلی حماس» در غزه حمله کرده است. بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل جنگنده‌ها شبانه مناطقی را که گمان می‌رود تونل‌های زیرزمینی حماس باشد را بمباران کرده‌اند. 

این بیانیه می‌افزاید که در جریان این حملات تعدادی از نیرو‌های حماس از جمله عصام ابو رکبه، از مقامات عالی‌رتبه این گروه کشته شده‌اند. 

تل‌آویو مدعی است که ابو رکبه قردی است که ورود نیرو‌های حماس به اسرائیل در روز ۷ اکتبر و نیز حمله پهپادی به مقر نیرو‌های امنیتی اسرائیل را رهبری کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
1
2
چرا تلفات غیر نظامیان اینقدر بالاست ، اصولا برای صهیونیست‌ها صرفه اقتصادی ندارد بمب‌های گران قیمت را روی اهداف غیر مهم بریزند ، محل استقرار نیروهای حماس کجاست؟؟ علیرغم جنایت صهیونیست‌ها چرا حماس و سایر گروه‌های فلسطینی به جز حملات روز اول اقدامی انجام نمیدهند؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین